Pages

3 Haziran 2008 Salı

"yeniliğe doğru"



"ışık doğudan yükselir" albümünün çok ayrı bir yeri vardır bende. çünkü bu albüm benim okul yıllarında harçlıklarımdan artırarak aldığım ilk "kasedim"dir. ayrıca babam sayesinde kulağımda tınılanan müzeyyen senarlardan, hamiyet yüceseslerden, zeki mürenlerden sıyrılıp; tamamen kendi müzik zevkime göre aldığım bir albümdür. kasedi hala durur. teknolojinin gelişmesiyle, ve öğrencilik dönemine rastlayan ve işsizlikle perçinlenen kısıt yüzünden mp3 halinde bilgisayarda. ama bu kısıtlara rağmen 100'e yakın telif hakkı korunmuş cdmiz var. müzik dinlemeyi çok seven bir insan olarak bu çok az bir rakam belki ama tamamen bu kısıttan dolayı, ve erişilmesinin kolay olmasından dolayı. günah çıkardım. ama çok kurcalar bu kafamı siteye mp3 koyarken. hatta yahya hocam'ın sitesindeki bu yazı beynimde dolanır buraya mp3 leri koyarken. yani aslında arka planda şu güzel sözcükler var :

"Müzik üretimi, bestecisinden yorumcusuna, yapımcısına kadar, bu üretimin sahibi olan insanlar için dikkatle korunması gereken fikri mülkiyet hakları yaratır. insanların ürettikleri portakalın parasını almaları ne kadar hakları ise, ürettikleri müziğin, kitabın, fotoğrafın, resmin de parasını almaları o kadar haklarıdır. Cd olarak yayınlanmış bir eseri seven insanın parasını verip cd'yi satın alması gerekir. Korsan, kopya cd ile üretilen müziğin keyfini çıkarmak hırsızlıktır. Hırsızlık kötü bir şeydir. Aynı zamanda suçtur. Yasalarla kovuşturulur ve cezalandırılır."

ve ben de yukarıdakilere inanıyorum... ancak para kazanmaya bir başlayalım müzik arşivimiz daha yasal hale gelecektir, benim bu konuda kendimden şüphem yok."

nereden nereye geldim? aslında epeydir dolanıyordu bu kafamda.. neyse, bu yazının girizgahında bahsettiğim "ışık doğudan yükselir" albümünde mevlananın sözlerini bestelemişarto tunçboyacı, yeniliğe doğru isminde. az önce nette dolaşırken bu sözlere rastgeldim yine ve buraya koymadan da edemedim.

şu sıralar günde epey artan sıklıklarla alsam ben bu şarkıyı çok süper olacak galiba... hepimize gelsin bu şarkı....



Her gün bir yerden
Göçmek ne iyi
Bulanmadan donmadan
Akmak ne hos

Her gün bir yere
Konmak ne güzel
Bulanmadan donmadan
Akmak ne hos

Dünle beraber
Gitti cancagizim
Simdi yeni bir seyler
Söylemek lazim

Ne kadar söz varsa
Düne ait
Simdi yeni bir seyler
Söylemek lazim



Hiç yorum yok: